Blog

5 najbolj zgrešenih mitov o negi las

Na področju nege las obstaja cel kup mitov. Škoda bi bilo, da zaradi njih sprejemate napačne odločitve. Zbrali smo 5 najpogostejših mitov (beri: najbolj zgrešenih prepričanj).

Mit št. 1: 100 potegov s krtačo za močnejše in bolj sijoče lase

Najbolj prastari mit o negi las, ki pride na pamet, je, da bodo lasje bolj sijoči in močnejši po stotih potegih s krtačo. Kar vam bodo povedali strokovnjaki, je, da boste lase kvečjemu bolj uničili. Slaba ideja za tiste, ki imate pogosto razcepljene konice (in pomanjkanje časa).

Mit št. 2: Če izpulite 1 siv las, bosta namesto njega zrasla 2

»Ta mit je najverjetneje nastal, ker so ljudje najprej izpulili en siv las, nato pa so jih po določenem času opazili še več,« meni ameriška dermatologinja in specialistka za lase Melissa Piliang s Cleveland Clinic. Žal, s puljenjem ali brez, se bodo sivi lasje le še »množili«.

Bo pa kljub temu bolje, da jih ne pulite prepogosto. »Lasje bodo postali krhkejši, če jih boste prepogosto pulili. Lahko se tudi zgodi, da povsem nehajo rasti,« opozori Piliangova.

Mit. št. 3: Če si redno strižemo konice, bodo lasje hitreje rastli

»Striženje las ne vpliva na njihovo rast,« razloži dermatolog Joshua Zeichner, direktor kozmetičnih in kliničnih raziskav na področju dermatologije v Mount Sinai Hospital in New York City. »Rast se dogaja na ravni lasišča.«

Kljub temu obstaja razlog, zakaj strokovnjaki priporočajo, da si postrižemo konice na 6 do 8 tednov. »Zaradi razcepljenih konic so lasje videti tanjši in se hitreje prelomijo. Ko jih postrižemo, so zato lasje videti polnejši,« pojasni Piliangova.

Mit št. 4: Šampone je treba redno menjati

»Če bi radi različne učinke (proti prhljaju, za večji volumen in drugo), je povsem na mestu preizkusiti različne šampone. Je pa tudi povsem v redu, če uporabljate vedno enak šampon, dokler ste z njim zadovoljni,« pove Piliangova.

Mit št. 5: Ni dokazov, da lahko lase okrepimo z uživanjem prehranskih dopolnil

Iz česa je sestavljen las? 95-odstotno iz keratina. Kaj je to? Beljakovina. Kako nastane? Proizvajajo ga specializirane celice keratinociti v lasišču. Kaj potrebujejo za to? Beljakovine oziroma sestavne dele beljakovin – aminokisline. Od kod dobijo te beljakovine? Iz hrane.

In smo pri odgovoru. Če imate dovolj beljakovin v prehrani, še posebno tistih, ki vsebujejo žveplo (jajca, stročnice, oreščki, cvetača, brokoli, česen, čebula, por …), bodo vaši lasje krepki, saj bo imelo telo osnovne gradnike. To je toliko pomembneje, ko so lasje prekomerno izpostavljeni zunanjim »napadom« v obliki barvanja, trajne, ravnanja, gelov in lakov, onesnaženega zraka in tako naprej.

Običajno pa s prehrano žal ne dosegamo povpraševanja telesa, zato telo aminokisline, ki bi bile potrebne za regeneracijo las, usmerja tam, kjer jih bolj nujno potrebuje (možgani, jetra, ledvice, srce …). Če želite aktivno poskrbeti za lepe lase, morate telesu ponuditi hranila, ki jih potrebuje v obliki, ki jo bo lahko najbolje izkoristilo.

Ne verjemite mitom!

Glede na to, da so lasje iz keratina, bi bil najpreprostejši sklep, da za lepe lase potrebujemo keratin. Vendar ne katerikoli keratin. Da bi lahko naše telo uporabilo keratin, ga mora najprej razbiti na manjše delčke. Za razgradnjo običajnega keratina pa nimamo potrebnih encimov, kar pomeni, da ga telo neprebavljenega izloči.

Za dolgotrajno lepe in zdrave lase izberite UNDO Nutrishine, ki ima poleg vodotopnega keratina še cink, saj je nujen pri tvorbi beljakovin, tudi keratina.

In ja, obstajajo tudi študije, torej dokazi, da vodotopni keratin v obliki prehranskega dopolnila deluje. Rezultati klinične raziskave so presunljivi: 47 % močnejši in sijoči lasje ter 4-krat manjše izpadanje las.

← Nazaj na blog